За първи път на врачанска сцена, ще чуем интересните и много обичани по света шедьоври „Панталоне и Коломбина“- балет-пантомима от В.А. Моцарт и „Театралният директор“- опера- зингшпил от В. А. Моцарт, под съпровода на Симфониета-Враца, със солистите на „Малък Оперен Театър“ и „София Мим театър“.

monsieur bobo vratsa

Под диригентската палка на Никола Петров, хореографията на Катя Богданова, Иван Недялков и режисурата на Петко Бонев, ще се насладим на изпълненията на солистите:

В „ПАНТАЛОНЕ И КОЛОМБИНА“: Дарио Йовчески, Георги Банчев, Мартин Виденов, Лора Николаева.

В „ТЕАТРАЛНИЯТ ДИРЕКТОР“: Филип Иванов, Божидар Връбчарски, Михаела Генова, Даниел Атанасов, Мария Пружинска, Мария Лунин, Божидар Кожухаров, със специалното участие на : Зорница Дамянова, Димитрина Кечеджиева, Димитър Зашев.

През 1783 г. Моцарт композира тридесет минутната пантомима „Pantalon und Columbine“ (наричана още „Арлекиниад“, „Маскарад“ или Музика за пантомима) за един от виенските балове с маски. Музиката е била замислена за струнни инструменти като е оцеляла само част от първа цигулка, съхранявана от Градската библиотека на Берлин, по която творбата е реконструирана. Тази музика е пряко свързана с личния опит на В. А. Моцарт по време на публичното представяне на все още модерния тогава жанр – пантомимични балети по образците на италианската Commedia dell’arte (в писмо до баща си, Моцарт описва че самият той е играл Арлекин в това произведение, неговата снаха – Коломбина и неговия зет е Пиеро). Така че това е много лична музика, която Моцарт е написал за себе си и семейството си, което е много ценно. Композиторът измисля и сценарий, от който са запазени малки фрагменти над първата цигулкова партия, за съжаление останалите части са загубени

„Театралният директор“ е едноактна комична опера тип зингшпил, по либрето на Готлиб Стефание. Моцарт пише операта на музикално състезание на 7 февруари 1786 г., проведено в двореца Шьонбрун във Виена, под патронажа на императора на Свещената Римска империя и Ерцхерцог на Австрия – Йозеф II. Може да се открие прилика в характера на увертюрата с тази на операта „Сватбата на Фигаро“, която е писана по същото време и представена на 1 май 1786 г. Има само 4 музикални номера в партитурата (с продължителност около 30 минути, включително увертюрата), заобиколени от множество говорни диалози. В днешно време текстът често изцяло се пренаписва, за да е актуален със съвременните теми.

Още информация на творчеството на В.А.Моцарт е публикувана в каталога на Симфониета-Враца за Есенния полусезон ’23, който се продава в Билетен център „Гъбката“ до х-л „Хемус“. За билети и информация, т. 0896718303, 0899827060.